Mapegrout Easy Flow to jednoskładnikowa, gotowa do użycia, tiksotropowa zaprawa na bazie cementu składająca się z odpornych na siarczany spoiw hydraulicznych, syntetycznych włókien poliakrylonitrylowych, specjalnych domieszek uszczelniających i spęczniających, odpowiednio dobranego kruszywa oraz specjalnych uszczelniających dodatków, opracowaną w laboratoriach badawczych MAPEI. Dzięki swojemu składowi Mapegrout Easy Flow jest szczególnie polecany do naprawy konstrukcji betonowych wykonywanych metodą maszynową wszędzie tam, gdzie wymagania techniczne (naprawa elementów wysokościowych takich jak filary wiaduktów, wieże chłodnicze itp.), logistyka w miejscu budowy (np. brak wystarczającej ilości miejsca na sprzęt do mieszania i pompowania betonu w miejscu naprawy) oraz potrzeby organizacyjne wymagają łatwego pompowania betonu na duże odległości i przy stałym wysokim ciśnieniu. Po wymieszaniu z wodą zaprawa Mapegrout Easy Flow uzyskuje tiksotropową konsystencję i wydłużony czas przetwarzalności. Zaprawa nie utwardza się w przewodach pompy, dzięki czemu można z powodzeniem dokonywać napraw na dużych powierzchniach pionowych. Po utwardzeniu warstwę wykonaną z Mapegrout Easy Flow charakteryzuje odporność na działanie siarczanów, wodoszczelność i doskonała przyczepność do podłoża betonowego pod warunkiem, że zostało ono prawidłowo przygotowane. Jeśli zaprawa Mapegrout Easy Flow jest przygotowywana tylko przy użyciu wody to w celu osiągnięcia prawidłowych właściwości produktu, należy zapewnić jej wilgotne warunki dojrzewania, co jest warunkiem trudnym do osiągnięcia na miejscu budowy.
Cechy:
- siarczanoodporna,
- jednoskładnikowa,
- wzmocniona włóknami,
- gotowa do użycia,
- wodoszczelna,
- doskonała przyczepność do podłoża.
Zastosowanie:
- naprawa filarów wiaduktów przy autostradach i drogach szybkiego ruchu przy użyciu natrysku,
- naprawa zniszczonego betonu w konstrukcjach typu kanały, tamy, koryta odpływowe, niecki itp,
- naprawa konstrukcji tuneli drogowych i kolejowych,
- naprawa konstrukcji prefabrykowanych,
- naprawy strukturalne konstrukcji betonowych zniszczonych na skutek działania siarczanów w środowisku wodnym lub konstrukcjach podziemnych,
- naprawa betonowej otuliny zniszczonej przez skorodowane pręty zbrojeniowe.