Mapegrout COLABILE jest gotową zaprawą w proszku, składającą się z bardzo odpornych cementów, wybranych kruszyw, specjalnych domieszek i włókien syntetycznych przygotowanych według formuły opracowanej w Laboratoriach Badawczo-Rozwojowych MAPEI. Mapegrout COLABILE po zmieszaniu z wodą staje się wysoce płynną zaprawą, nadającą się do wlewu do szalunku bez oddzielania kruszyw nawet przy tworzeniu dużych grubości. Jeśli Mapegrout Hi-Flow (COLABILE) jest przygotowywany tylko przez dodanie wody, musi być utwardzony w wilgotnych warunkach. Aby zagwarantować ekspansywne właściwości Mapegrout Hi-Flow na wolnym powietrzu należy dodać do mieszanki 0,25% Mapecure SRA – specjalną domieszkę, która ma zdolność zmniejszania skurczenia plastycznego i hydraulicznego. Mapecure SRA ma bardzo ważną rolę do odegrania, gwarantując lepsze utwardzanie zaprawy. Kiedy Mapecure SRA jest mieszany z Mapegrout COLABILE, jest uważany za zaawansowany technologicznie system, ponieważ domieszka ma zdolność spowalniania parowania wody z zaprawy i promowania rozwoju reakcji hydratacji. Mapecure SRA działa jak wewnętrzny środek utwardzający, a dzięki interakcji z niektórymi głównymi składnikami tworzącymi cement, pomaga zmniejszyć skurcz o 20 do 50% w porównaniu ze standardowymi wartościami produktu bez domieszki. Zmniejsza to ryzyko pękania. Produkt można stosować również bez użycia Mapecure SRA, gdy warunki otoczenia pozwalają na optymalne utwardzenie.
Cechy:
- wysoka wytrzymałość na zginanie i ściskanie,
- moduł sprężystości i współczynniki rozszerzalności cieplnej i przepuszczalności pary wodnej są zbliżone do właściwości betonu wysokiej jakości,
- wodoodporna,
- bardzo wysoka przyczepność do starego betonu, gdy została uprzednio nasycona wodą, oraz do prętów zbrojeniowych, szczególnie jeśli zostały one pokryte mapefer lub mapefer 1k,
- wysoka odporność na ścieranie.
Zastosowanie:
- strukturalne przywracanie belek i słupów żelbetowych,
- naprawianie dolnych kołnierzy belek z betonu sprężonego,
- naprawianie belek stropowych i płyt po skaryfikacji zniszczonych obszarów,
- naprawianie podłóg betonowych (przemysłowych, drogowych i lotniskowych),
- spoinowanie sztywnych połączeń między elementami betonowymi.