Mapecure SRA jest specjalną, niezawierającą chlorków domieszką do płynów opracowaną specjalnie w MAPEI Laboratoria badawczo-rozwojowe, w celu zmniejszenia końcowego skurczu hydrometrycznego zaprawy, betonu zwykłego i samozagęszczalnego, aby uczynić je mniej podatnymi na problemy z pękaniem. Mapecure SRA działa poprzez zmniejszanie naprężeń powierzchniowych wody występującej w porach kapilarnych, w wyniku czego siły działające na ścianki porów są znacznie zmniejszone. Dzięki temu zjawisku zmniejszenie skurczu jest wyraźnie widoczne. Najlepsze wyniki uzyskuje się, gdy Mapecure SRA miesza się z naprawczymi zaprawami naprawczymi lub w połączeniu z betonem zawierającym Expancrete, dzięki czemu systemy te mogą rozszerzać się jeszcze bardziej podczas pierwszych kilku dni utwardzania, bez względu na to, czy są utwardzane wilgocią czy też utwardzane powietrzem. Kiedy Mapecure SRA i Expancrete (system Mapecrete) są używane razem, zalety każdego pojedynczego produktu łączą się i są znacznie ulepszone, aby zagwarantować, że właściwości zaprawy i betonu osiągną poziomy, które normalnie byłyby niemożliwe w tradycyjnych systemach cementowych. W wyniku tej technologii i według składu betonu, końcowe poziomy rozszerzania i skurczu mogą być zaprogramowane, aby zagwarantować, że struktura uzyska wyższą trwałość (fig. 2). Zgodnie z zastosowanymi dawkami, Mapecure SRA zmniejsza ostateczną wytrzymałość mechaniczną o 5-6%. Mapecure SRA jest kompatybilny ze wszystkimi tradycyjnymi domieszkami superplastycznymi na bazie naftalenu na bazie naftalenu z gamy Mapefluid, z nowymi akrylowymi domieszkami z serii Dynamon iz wszystkimi rodzajami cementu zgodnie z normami UNI EN 197/1.
Cechy:
- nie zawiera chlorków.
Zastosowanie:
- legary podłogowe i filary wiaduktu autostradowego,
- posadzki przemysłowe,
- wielopoziomowe parkingi,
- prace hydrauliczne, takie jak kanały, kanały przelewowe, zbiorniki itp,
- prefabrykowane elementy betonowe, takie jak kopuły, belki, słupy, panele buforowe itp,
- podszewka tuneli drogowych i kolejowych.